loading...
آریا دانلود
Mr.Amir بازدید : 367 یکشنبه 24 شهریور 1392 نظرات (0)

برای اغلب کاربران ، ابعاد یک نمایشگر نخستین و مهم ترین نکته در برخورد با یک محصول جدید است که طبیعتا فضای بیشتری برای استفاده در اختیار افراد قرار می دهد. پس از ابعاد ، وضوح تصویر مورد توجه است که در مورد پنل های بزرگتر وضوح Full-HD و بالاتر از آن مورد توجه قرار می گیرد. اما به جز ابعاد و رزولوشن تصویر ، نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که همان نسبت تصویر یا Aspect ratio است که نسبت ابعاد طول به عرض صفحه نمایش را مشخص می کند. این نسبت در نخستین سال های تولید کامپیوتر 4:3 بود که حالتی مربعی به صفحه نمایش می بخشید. 

طراحی مانیتور

این مانیتور زیبا که در سری طراحی Designo قرار می گیرد ، با پنل مات و نواز نقره ای زیر صفحه نمایش جذابیت فوق العاده ای را ارائه می کند. پایه گرد زیر صفحه نمایش به بخش پشتی متصل شده و ثبات و استحکام بالایی به مانیتور می بخشد. سطح روی پنل پوشش ماتی دارد که هنگام خاموش بودن پنل حاشیه های جانبی صفحه نمایش را پنهان ساخته و به این ترتیب طرحی بدون مرز از پنل را به نمایش می گذارد. انتقال اسپیکرهای استریو به دو کناره چپ و راست و موازی نوار نقره ای پایینی ، از دیگر جلوه های طراحی MX299 به حساب می آید.

ابعاد و وزن

ابعاد MX299 به همراه پایه آن برابر 700.2 * 391 * 215.1 میلیمتر است و وزنی نزدیک به 5.5 کیلوگرم دارد این وزن با توجه به نوع و ابعاد دستگاه مناسب بوده و از لحاظ امتیاز رقم بالایی را باید به طراحان این مدل اختصاص داد.

صفحه نمایش

ابعاد صفحه نمایش MX299 همانطور که از نام آن می توان استنباط کرد ، 29 اینچ است اما با مشاهده آن از فاصله نزدیک این ابعاد بسیار کمتر به نظر می رسد. علت اصلی این موضوع واید بودن بیش از انداره پنل است که ارتفاع اندک و عرض بسیار زیادی را برای پنل به همراه دارد. وضوح این پنل نیز با توجه به نسبت تصویر غیر عادی آن منحصر به فرد است. وضوح تصویر این نمایشگر 2560 در 1080 پیکسل است که مقایسه آن با وضوح معمولی نمایشگرهای 16:9 این دسته یعنی 2560 در 1440 پیکسل نشانگر تعداد پیکسل های کمتری در ارتفاع آن است. در این حالت تعداد پیکسل های تصویر نسبت به یک نمایشگر Full-HD تا 33 درصد افزایش پیدا می کند که این موضوع برای کاربری های خاصی همچون تماشای ویدئو بسیار ارزشمند خواهد بود. مات بودن سطح این پنل و بازتاب ندادن نور از جمله نکات بسیار مثبت آن است که باز هم در هنگام مشاهده ویدئو اهمیت بالایی خواهد داشت. فناوری ساخت صفحه نمایشMX299 از نوع TFT IPS با نور پس زمینه LED است که دقت بالایی را در ایجاد صحیح رنگ ها نشان می دهد. میزان روشنایی این صفحه نمایش از سوی شرکت سازنده 300nits اعلام شده که برای مانیتوری در این اندازه کافی به نظر می رسد و در محیط های با روشنایی بالا نیز افت چندانی در کیفیت تصویر به چشم نخواهد خورد. در زمینه زاویه دید نیز با نمونه موفقی رو به رو هستیم و با وجود کاهش نسبی نور ، هیچ نوع تغییری در رنگ ها از تندترین زوایا دیده نمی شود. نسبت کنتراست اکتیو 80 میلیون به یک و زمان پاسخگویی پنج میلی ثانیه است.

normal_ASUS-MX299Q_04

کنترلرهای زیر پنل

زیر صفحه نمایش در کناره سمت راست هفت دکمه کنترلی شامل کلید پاور ، ورودیعای تصویر، کلید های تنظیم نور و صدا ، دکمه منو ، تنظیم خودکار رنگ و سرانجام تغییر نسبت اندازه ها (QuickFit) می شوند. کلید های این قسمت همگی به صورت لمسی در نظر گرفته شده اند و سطح حساس به تماس آنها زیر هر آیکون در سطح پایینی قرار دارد

پورت های اتصال

در بخش ورودی های تصویر MX299 از یک ورودی HDMI ، یک پورت DVI و یک درگاه DisplayPort پشتیبانی می کند. پورت HDMI در این بخش با حضور یک کابل جداگانه از قابلیت MHL برای دریافت خروجی تصویر از ابزارهایی مانند تلفن های همراه و تبلت پشتیبانی می کند که به این ترتیب انتقال تصویر از اسمارت فون های مجهز به MHL به مانیتور بسیار آسان خواهد شد. دیگر موارد اتصالی در MX299 شامل پورت های ورودی و خروجی صدا می شود که در کنار سایر پورت ها در بخش پشتی دستگاه قرار دارند. در نهایت آخرین نکته قابل اشاره در این قسمت ، قفل Kensigtonپشت مانیتور است که خیال کاربران را بابت امنیت دستگاه در اماکن عمومی آسوده می کند.

ASUS-MX299Q-3

صدای خروجی

ذکر عنوان Bang & Olufsen در لیست مشخصات MX299 انتظار شنیدن یک صدای با کیفیت را در کاربران ایجاد می کند. در عمل اسپیکرهای دوگانه این مانیتور با وجود ابعاد کوچک صدای بالایی با کیفیت مناسب ایجاد می کنند که برای پر کردن یک سالن کوچک کافی خواهد بود. قدرت خروجی این اسپیکرها هر کدام سه وات RMS است.

مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی در این مانیتور در هنگام کارکرد کمتر از 32 وات است که این مقدار در حالت Stand-by به کمتر از 0.5 وات می رسد. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 738
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 114
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 172
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 1,054
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 16,073
  • بازدید سال : 97,565
  • بازدید کلی : 1,500,757
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ